Turistická destinace Máchův kraj začíná 4. rok
4. rok svého působení začíná oficiální turistická destinace Máchův kraj, kterou má na starosti "dceřiný" spolek Svazku obcí Máchův kraj: Máchův kraj - destinační management, z.s. Čtvrtý rok svého působení a třetí rok s oficiálním certifikátem turistické destinace od společnosti CzechTourism bude opět finančně nejvíce podporovat Liberecký kraj.
"Liberecký kraj dlouhodobě nastavitl strategii, kde podporuje jednotlivé turistické oblasti individuální provozní dotací, ze které se mohou financovat jak personální výdaje, tak především aktivity marketingové," říká pochvalně Bc. Petr Hozák, MBA, výkonný ředitel turistické destinace Máchův kraj. Jeho týmu se podařilo i pro tento rok splnit podmínky, které stanovuje Liberecký kraj a na marketingové aktivity, které mají za cíl budovat značku turistické destinace Máchův kraj a starat se o rozvoj turistické nabídky, obdrží až 1 mil. korun.
"Dlouhodobě velmi úzce spolupracuje s Libereckým krajem, především s odborem Kultury, památkové péče a cestovního ruchu, který má na starosti jak lokální destinace, tak rozvoj celého regionu Liberec. Podmínky pro splnění získání individuální dotace je pro destinaci, která to myslí vážně a snaží se dělat práci destinačního managementu, spíše takovým základním vodítkem pro dlouhodobou činnost. Spolupráce s Libereckým krajem je samozřejmostí, protože mimo jiné i tak cestovní ruch funguje," dodává ředitel turistické destinace ke spolupráci s Libereckým krajem.
První roky fungování destinace jsou vždy o získávání všeobecného přehledu, navazování prvních a hlavních vztahů mezi účastníky cestovního ruchu a budování marketingového základu. To má již Máchův kraj za sebou a nyní se postupně pere o své místo mezi takovými jmény jako je Český ráj či Krkonoše. Další rok fungování bude určitě ve znamení dalšího budování informační sítě uvnitř destinace, zapojování dalších partnerů či potencionálních členů, rozvoj turistické nabídky a produktu cestovního ruchu. Tento rok spatří světlo nový web, který bude více zaměřen na prodej - tedy představení toho opravdu nejlepšího z Máchova kraje, čím by se měla destinace prezentovat. "Opouštíme styl turistické encyklopedie, databáze všeho možného ubytování, stravování, skal a rybníků. Cestovní ruch je pořád obchod a pokud chceme být dobří obchodníci, tady prodávat Máchův kraj, musíme jej prodávat tím nejlepším, co tu máme a prezentovat se tím, co náročnou klientelu turistů zajímá," vysvětluje změnu přístupu v marketingu Petr Hozák.
Jedním z velkých marketingových nástrojů pro cestovní ruch jsou kromě webových stránek i navazující sociální sítě. Zde zaznamenává Máchův kraj úspěch především za poslední půl rok, kdy se několikanásobně zvedl počet sledujících na jeho profilech. V současné době má na své facebookové stránce přes 9000 sledujících a přes 3000 sledujících na svém instragramovém profilu. "Sociální sítě jsou skvělým nástrojem pro direct marketing - tedy informace můžete pomocí cílení reklamy dostávat k těm lidem, ke kterým opravdu potřebujete. To vám nezaručí tisk, rádio ani televize. Proto investujeme více peněz do reklamy na sociálních sítí než do reklamy v tisku," vysvětluje Petr Hozák, který je zároveň hlavním tvůrcem marketingových plánů.